Januari 2023

CPL lessen begonnen!

Afgelopen woensdag startte mijn eerste les voor mijn Commercial Pilot License (CPL).👨🏼‍✈️ Dat betekent leren vliegen op een complexer toestel maar ook in rechte lijn naar bestemming vliegen met passagiers.🛩 Dit toestel heeft onder andere een intrekbaar landingsgestel en een propellor met variable invalshoek. 📍Dit is het laatste brevet dat nodig is voor uitzending met MAF.

Lees meer »
December 2022

IFR uren maken

Nadat ik mijn Instrument Rating heb gehaald, kan ik nu vliegen en navigeren op basis van instrumenten zonder referentie van buiten de cockpit. Dit maakt het mogelijk om door de wolken te vliegen en het laat zien dat de zon altijd schijnt - zolang je maar boven de wolken bent!Geïnteresseerd om mee te vliegen om mij te helpen ervaringsuren op te bouwen? Stuur een berichtje!

Lees meer »
November 2022

Instrument Rating gehaald!

Na drie maanden training was het vandaag zover om examen af te leggen. De 2 uur durende vlucht van Teuge naar Groningen en daarna terug naar Teuge was succesvol wat betekent dat ik nu onder Instrument Flight Rules (IFR) mag vliegen. De komende maanden hoop ik IFR ervaringsuren op te gaan bouwen en daarvoor zoek ik nog passagiers, stuur een berichtje voor meer informatie!

Lees meer »

Laatste lessen Instrument Rating

Het is nog ongeveer 10 uur vliegen en dan heb ik genoeg uren behaald om examen te mogen doen. De focus van de vluchten ligt nu op het finetunen van de procedures en het maken van vluchten met een verhoogde werkdruk. Bijgaand nog wat plaatjes.

Lees meer »
Oktober 2022

Trainingsvlucht naar Bern

Voor het behalen van mijn Instrument Rating moet ik 50 vlieguren aan lessen krijgen. Een gedeelte hiervan vindt plaats in de simulator, het andere gedeelte in de lucht. Deze week bezocht ik samen met mijn instructeur en een andere student Bern met tussenstops in Frankfurt-Hahn, Saarbrücken en Mönchengladbach.

Lees meer »

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de digitale nieuwsbrief.

Bezochte vliegvelden